Trecuseră zile, săptămâni chiar, iar, prin comportamentul său, fostul Președinte al României, domnul Klaus Werner Iohannis ne făcea pe unii dintre noi să înțelegem că s-ar fi crezut mai presus de Constituție, că se agăța de fotoliul comod, de jilțul prezidențial.
Cu îngâmfare, fostul Președinte al României Klaus Werner Iohannis părea a ne lua de proști, din moment ce clama “faptul” că un articol din Constituția României i-ar fi permis (ba chiar l-ar fi obligat) să rămână în funcția de Președinte al României până când un nou Președinte va fi depus jurământul. O minciună sfruntată pe care Iohannis o propaga în societatea românească. Dezinformare pură!
NU. Constituția nu i-a permis niciodată să mai rămână în funcție după data de 21.12.2024. Punct! Fostul Președinte Iohannis a avut deja două mandate, de câte 5 ani fiecare.
Articolul invocat din Constituția României nu se putea aplica în acest caz deoarece fuseseră anulate alegerile și nu exista un Președinte Nou Ales. Cum nu exista un președinte nou ales, consider că ar fi trebuit să se constate încă din luna decembrie, în mod oficial, vacanța funcției!
Klaus Iohannis ar mai fi putut rămâne Președinte doar dacă i se permitea/solicita acest lucru printr-o lege organică și doar dacă România se afla în război sau se confrunta cu o catastrofă. Scrie clar în Constituția României!
Ați citit Constituția României, domnule fost Președinte Iohannis (n.a. întrebare retorică)? Sper să nu fi avut vreme de 10 ani la Cotroceni un Președinte analfabet funcțional!
Vă mărturisesc că mă nedumirește un lucru. În orele în care a predat fizica, i-a învățat oare Klaus Iohannis pe elevi cum să tragă concluzii logice? I-a învățat oare pe elevi să evite sofismele, bias-urile cognitive etc.?
Indiferent de răspunsul la întrebările de mai sus, consider că fostul Președinte Iohannis se confruntă cu unele bias-uri cognitive. Cel mai evident bias cognitiv pe care l-am sesizat la fostul Președinte este biasul de confirmare, din moment ce domnia sa a căutat și a citat din Constituția României doar informația care, în opinia sa, i-ar fi confirmat punctul de vedere. Acela că ar fi avut dreptul de a rămâne bine mersi în funcția de Președinte (deși, în realitate, nu putea rămâne).
Nu știu dacă Klaus Werner Iohannis este conștient de posibilele grave prejudicii aduse imaginii României în lume, cu posibile implicații negative la nivel economic, politic etc., prin rămânerea domniei sale la putere, după data de 21.12.2024.
Așa cum fostul Președinte știe foarte bine, România este membră a Uniunii Europene, țară membră a NATO și țară parteneră și prietenă foarte apropiată a Statelor Unite ale Americii, a Marii Britanii și a altor state democratice occidentale.
Practic, la ora actuală, mai ales, datorită eforturilor deosebite depuse de poporul român, datorită multiplelor sacrificii ale românilor și determinării de care cetățenii au dat dovadă de-a lungul timpului, România se află astăzi într-un club foarte select al țărilor occidentale. Este meritul românilor! România este și va rămâne parte din Occident! Românii împărtășesc nu doar valorile noastre naționale, ci și valorile occidentale.
România a făcut aceste eforturi, în primul rând, pentru binele cetățenilor români! Pentru viitorul nostru și pentru cel al copiilor noștri! Românii iubesc România și își doresc ca țara lor să fie respectată în lume. Românii doresc să o ducă bine în țara lor, fără a fi nevoiți să plece unde văd cu ochii, pentru a scăpa de indivizii precum Iohannis și acoliții săi, care par a crede că România le aparține pe “persoană fizică”. Noi românii ne dorim ca iubita noastră țară să fie una înfloritoare, prosperă și respectată în lume. Ne dorim ca România să fie condusă cu credință în Dumnezeu, de oameni patrioți, care își iubesc și își respectă poporul și care pun interesele nației române pe primul loc (așa cum se întâmplă în alte state occidentale democratice). Poporul român merită asta cu prisosință!
Astăzi, 10 februarie 2025, Klaus Werner Iohannis a anunțat că „demisionează”, desigur, după ce a primit semnale că Parlamentul României ar fi urmat să îl „demită”. Nu a fost o „demisie” de onoare, ci una menită să îl facă să pară în ochii opiniei publice că pleacă de la Palatul Cotroceni cu capul sus.
Sper totuși ca Iohannis să nu aibă proasta inspirație de a alege să pozeze în continuare într-un salvator al nației Române, în “marele” om de stat care se sacrifică pentru binele poporului român. Nu va ține!
Nu știu dacă Klaus Werner Iohannis este conștient de faptul că la nivel intern a adus dezbinare, creând o stare de neliniște și sporind neîncrederea românilor în politicieni, în autorități, în statul de drept. „Care stat de drept”? Așa se întreabă, pe bună dreptate, o mare parte dintre cetățenii români, în aceasta perioadă. Aici s-a ajuns, din păcate!
Parlamentul României este legitim, fiind ales democratic de către poporul român (personal, consider că, la ora actuală, Guvernul poate fi considerat, în cel mai bun caz, unul “semi-legitim”, din moment ce membrii Guvernului au fost numiți de un Prim Ministru desemnat ca și candidat de un Președinte ilegitim).
Nu trebuia ca fostul Președinte al României să fie suspendat sau să își dea „demisia”. Conform Constituției noastre, după 21.12.2024, acesta nu mai era oricum Președinte al României. Trebuia să plece, după ce preda puterea Președintelui Senatului sau Președintelui Camerei Deputaților. România trebuia condusă de un Președinte interimar, legitim, conform Constituției! Repet, Parlamentul României este legitim!
Fără doar și poate, consider că pentru ceea ce a făcut, Klaus Werner Iohannis și acoliții săi, adică aparentul grup infracțional organizat care i-ar fi putut fi complice, posibil constituit inclusiv din politicieni și din diferiți indivizi angajați ai statului, care au închis ochii la abuzurile sale și ale unor instituții, vor trebui să dea explicații în justiție, până la urmă.
Din 12.02.2025 vom avea un Președinte al României, interimar, legitim, așa cum este prevăzut în Constituția României, până când va fi ales un nou Președinte.
Apropo, când vom vedea dovezile în baza cărora a fost anulat cel de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale din România?